Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT
Ik zou persoonlijk antwoorden : ALLEBEI ! Zolang het onze belangen niet schaadt en wij er baat bij hebben .... Uiteraard maakt Vlaanderen deel uit van het Europese geheel en niet van de Amerikaanse (zionistische) entiteit. In een conflictsituatie dienen wij uiteindelijk altijd de Europese kaart te trekken.
|
Ik heb toch de indruk dat er velen zijn die graag de nadruk leggen op de *Joods*-Christelijke cultuur van Europa. Dit woordje moet er altijd bij, alhoewel de joden in vergelijking met het christendom maar een kleinere factor hebben gespeeld in de ontwikkeling van Europa en de meeste grote joodse namen uit de laatste drie eeuwen mensen waren die afstand hadden gedaan van hun geloof (Mahler, Schoenberg, Einstein, Spinoza, Marx, Wittgenstein etc...).
Ik denk gewoon dat er in hedendaags Europees rechts twee kampen zijn, degene die (al dan niet reactionair) Europees gezind zijn en diegenen die Israel en de joden te vriend willen zijn in een strijd tegen de islam. De eerste groep is wantrouwig tegenover teveel invloed uit de Israelische hoek, de tweede groep smeert haar graag stroop aan de baard.
Hoe die twee zich gaan verzoenen weet ik niet. De laatste groep is wel in de meerderheid lijkt me.