Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu
Ik rook nooit, heb nooit drugs genomen en drink nooit alcohol. Dat gaat helemaal perfect. Af en toe is er wel een idioot die dat aan me wil "verbeteren" maar dat zal dan ook zijn laatste keer zijn.
Ik walg dan ook van de zuipcultuur, van zodra er iemand dronken in mijn gezelschap is, ben ik weg. Mijn medelijden met iemand, die doodziek van alcohol is, gaat dat ook in het echt uiterste geval zo ver dat ik ze omdraai zodat ze niet in hun kots stikken.
Hier moeten we gewoon toegeven dat de VSA wel weten hoe het moet : onder de 21 wordt er niet gedronken. Punt. Hier laten scholen op hun eigen grond feestjes organiseren waarbij zestienjarigen zich zat drinken.
|
Daarvoor kan je alleen maar respect hebben.
Je had het over De VSA, wel in Engeland is er een gelijkaardig systeem, maar ik heb door vele verblijven toen ik klein was moeten vaststellen dat de jeugd daar zich heel heftig tegen verzet, zoals dat ze niet mogen roken of zelfs maar tabak kopen in een winkel. Op één of andere manier geraken de jongeren in Engeland toch wel aan drank en aan sigaretten en dan vraag je wel af of het verbieden dan wel nut heeft. Vind wel dat ze de leeftijd voor alcohol te schenken in Belgie moeten opdrijven tot 18 jaar voor bier en lichte alcoholische dranken.