Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2007, 09:02   #17
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dit is de jereinste quatsch om solidariteit te koppelen aan onvoorwaardelijke geldstromen.

Een land in nood moet worden geholpen. Die moet geld krijgen van rijkere landen, maar op 1 voorwaarde dat dit geld goed wordt besteed.

Wanneer men telkemale vaststelt dat Vlaamse gelden worden verkwanseld aan misbruiken in Wallonië, kan men onmogelijk nog spreken van solidariteit. Ik meen zelfs te zeggen dat dit eigenlijk misdadig is!
Wie spreekt van onvoorwaardelijke geldstromen ? Zeker ik niet, ik duid steeds op de verantwoordelijkheid die mensen zelf moeten nemen om hun toestand te verbeteren. Aalmoezen vind ik persoonlijk niet zo'n goed idee, de schenker verliest zijn geduld en de ontvanger krijgt een onwaardige status. U zult mij niet horen pleiten voor eeuwige transfers, wel voor begrip voor de moeilijke economische toestand van Wallonië na de sluiting van de zware industrie en voor het promoten van dat gedeelte van ons land, ook door de Vlamingen.
Wij hebben de havens en de toeristische steden zij hebben nog ruimte, samen moeten we iets kunnen verwezenlijken zonder elkaar voortdurend de loef af te steken.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 januari 2007 om 09:05.
labyrinth is offline