Des "Nouveaux-Belges" in Vlaams Nationalistische rangen
Beste,
Sinds kort zijn er bij het Vlaams Belang twee of zelfs meerdere "bruin mannen" actief, ter verdediging van de Vlaamse zaak.
Adoptiepoppen Aisha van Zele en Pieter van Boxel hebben zichzelf al opgewerkt als boegbeelden van het Vlaams Belang in hun gemeente en staan symbool (of zouden dit toch moeten doen) voor de anti-racistische aard van hun partij.
Hoewel ik me als niet-lid niet te moeien heb in de interne keuken van het Vlaams Belang, stel ik me toch enkele vragen bij de contradictorische en eigenlijk ook wel schaamteloze natuur van hun aanwerving.
1. Hoe worden ze gezien door andere Vlaams Belang leden?
Krijgen ze de status van:
* de vreemde eend in de bijt
* de bastaardkinderen van de Vlaamse politiek
* Paria Flandria's
* just-a-tool, voor het halen van meer stemmen en ter indekking voor een eventueel tweede proces. (Je weet maar nooit).
2. Betekent hun aanwezigheid alleen al, geen verkrachting van het eigen-volk-eerst principe?
De plaats die ze innemen op een Vlaams Belang lijst, had even goed ingevuld kunnen worden door, en is een plaats minder voor, de autochtone en eigenlijke Vlaming.
Met hun participatie nemen ze niet alleen politieke mogelijkheden af, ze zorgen er tevens voor dat de echte Vlaming zich weeral eens tevreden moet stellen met een tweederangs of minderwaardige plaats.
De gulheid van het Vlaams Belang ten aanzien van haar allochtone kandidaten kent blijkbaar geen grenzen. Want na het overboord gooien van de volknationalistische gedachte en het eigen-volk-eerst principe, bezondigt de partij haar blijkbaar ook aan het positief discrimineren van haar getaande leden.
Een persoonlijk en warme verwelkoming door en van de partijtop; ostentatief worden gefotografeerd met de voorzitter en andere; een eigen artikel op de website van het Vlaams Belang, Morel en Dewinter; de beste plaatsen op de lijsten; .... een gewone modale Vlaams Belang mandataris, kan er alleen maar van dromen ....
3. Is dit geen belediging aan het adres van de Vlaams Nationale kiezer?
Nu na alle partijen, ook het Vlaams Belang, de volkse eigenheid van de Vlaming verloochent en een iedereen-is-welkom politiek doorvoert, staat de Vlaams Nationalistische kiezer weer in de kou.
Hoe kan het Vlaams Belang haar geloofwaardig maken, hoe kan het Vlaams Belang de kiezer overtuigen dat men staat voor een politiek van "vreemdelingen buiten", indien men er nog niet in slaagt, om de vreemdeling uit zijn eigen partij te houden?
|