Klacht tegen Colen bij het VVBM, de vereniging van vlaams belang mandatarissen.
Vijf bestuursleden, waaronder twee nieuw verkozen gemeenteraadsleden van het VB in Mol hebben tegen A. Colen (en haar twee beschermelingen) bij het VVBM een klacht neergelegd voor sabotage van haar eigen bestuur. Een voorbeeld van gewraakte feiten: ongeveer 15 bestuursleden stonden op 20 november buiten in de kou voor de gesloten deur van het vergaderlokaal, terwijl de 'bende van drie' oudere beslisingen vernietigden of aan hun smaak aanpasten. Ze zijn er in geslaagd
alle betalende functies, die aan het VB toekomen, zoals in het OCWM, naar Colen's beschermelingen te detourneren. Het gaat hier inderdaad maar over peanuts, maar dit is erg schadelijk voor de partij. Vooral als de kiezers zich beginnen afvragen wat er zal gebeuren wanneer onze partij toegang zal krijgen tot de 'vetpotten'.
Voor mijzelf als mede-ondertekenaar is het een bittere pil om slikken deze brief mede te ondertekenen, aangezien ik me als een trouw lid van het VB beschouw en misschien vooral omdat ik als conservatief katholiek dacht in dezelfde ethische en religieuze termen als Alexandra te denken.
Bij de eerstkomende parlementsverkiezingen wil Alexandra zich profileren als de enige goed geplaatste VB-kandidaat van buiten het arondissement Antwerpen.
Voor mij hoeft het niet meer : ik ken genoeg echte Kempenaren en Kempenaressen, die het minstens even goed zouden doen.
Met gemeend verdriet, Hans
Dergelijke zaken zijn schering en inslag, zeg ik hier tot vervelens toe ! De 'krijtlijnen' worden getekend door de slippendrager van Vanhecke, Buysse. Hij zet de complete lijstvorming op papier in opdracht van zijn mentor. De snoepjes worden ook verdeeld vanuit hetzelfde bureau. Bovenstaand bericht is slechts een randverschijnsel, de peanuts laten ze inderdaad voor de lokale baronnen...
Goed dat er af en toe nog een paar schapen wakker worden...