Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scofield
Hoe kleiner, hoe minder je kan betekenen op wereldniveau en ik denk dat we nu al klein genoeg zijn, niet?
Wat ga je doen met de dialecten, vlaanderen ook nog eens opsplitsen in provincies?
|
Ik heb zulke vragen al gesteld op deze fora...
Wordt weinig enthousiast ontvangen...
Ik ben van oordeel dat separatisme nooit een positieve zaak kan zijn. Het steunt op zeer weinig. Een soort "vlaams" volksgevoel dat nog geen twee personen idem kunnen definiëren (cultuurcriteria die natuurlijk niemand kan definiëren, taalgegevens die natuurlijk weinig betekenen in een beschaafde wereld en laat staan die criteria over "bloed"

). Vaak komt dan de discussie uit op de "transfers" van Vlaanderen naar Wallonië (logisch "centen" daar kan je iedereen mee raken) en dan vind ik dat heel spijtig dat men op zo een belachelijke blok blijft "struikelen".
Nu soit heb hier al massas over geschreven maar menig forumleden hier die zich als "volks nationalistisch" voordoen hebben hier begrip voor. En dan komt vloeken en uitmaken aan de orde en dan eindigt dat altijd in dezelfde soep...
mvg
largo_w
ps: daarom ben ik nog geen voorstander om België tot één UNIE te maken hoor...Vergeet da maar vlug!