Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2007, 23:39   #39
Vlaamse Tempelier
Burger

Vlaamse Tempelier's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Een beetje over-the-top, als je t mij vraagt …

Linkse tegenstanders, blinde onverdraagzaamheid, politiek correcte kraampje, …
Ik zou mijn woorden toch maar eerst een beetje meer wikken en wegen, vooraleer hier impulsief verwijten in het rond te komen slingeren.

Het moet me toch van het hart, beste Tempelier (of wat dat ook moge voorstellen), dat ik er moeite mee heb, dat diezelfde mensen, die zich twee jaar geleden hees zaten te schreeuwen voor “vrije meningsuiting” (zie Vlaams Blok process), er nu alles aan doen om dit terug te ondermijnen.
Telkens wanneer er ook maar enige kritiek wordt geuit op de werking van het Vlaams Belang (en in dit geval is dit niet meer dan normaal), wordt de discussie bij gebrek aan steekhoudende argumenten systematisch de mond gesnoerd met verwijten, scheldtirades en beledigingen. Diegene die het Vlaams Belang ook maar in vraag durft te stellen, wordt op vakkundige wijze in het verdomhoekje gedrumd, en wordt ervan beschuldigd er antiVlaamse, linkse en pollicorrecte gevoelens op na te houden.
De intellectuele oneerlijkheid, waarmee u aan het werk gaat kent blijkbaar geen grenzen.

En ik zal u waarschijnlijk weeral moeten teleurstellen, wanneer ik tot u grote verbazing zeg, dat ik helemaal niet links ben. En dat ik nog minder demoniserend of onverdraagzaam ben tegenover de Vlaams Nationalisten.
Maar als men op een politiek forum, al geen inhoudelijke vraag meer mag stellen zonder afgeschoten te worden; als het al teveel gevraagd is om het blootleggen van pijnpunten (in het Vlaams Belang) te tolereren; of als het, bij de komst van een belangrijk nationaal politicus, niet meer toegestaan is, om hem het vuur aan de schenen te leggen; …; dan kunnen wij, de leden van dit forum, beter naar Cuba of China verhuizen, want daar houden ze ook niet zo van vrije menigsuiting.

In feite, zou u moeten beschaamd zijn op uzelf.
Een principiele Vlaams Nationalist, doet in dit geval maar 1 ding. Ze distantieert zich van haar partijstandpunt en kiest de kant van haar overtuiging. Zoals Max4westland hier waarschijnlijk de enige op dit forum is.
Hoewel ik zijn ideologie niet deel, betuig ik toch mijn respect voor hem. Want door zijn consequente houding (in bijv. Israelisch Palestijns conflict) en door zich niet te bezondigen aan allerhande kleinerende en platte uitspraken, bewijst hij inderdaad dat een Vlaams Nationalist niet hetzelfde is aan een ordinaire Marokkaan-rascist (waarvan het hier stikt op dit forum).

Ik snap het niet goed.
Hoe kun je jezelf nu au serieux nemen, als je tegelijkertijd pretendeert te staan voor waarden als eigen-volk-eerst, en tegelijkertijd, positieve discriminatie doorvoert ten aanzien van uw allochtone kandidaten.

1 vraag, mijnentwege, die ik nu wel graag eens beantwoord zou zien!
(Tip: Probeer deze keer, de discussie niet te verzieken, door te zeggen dat ik links ben … )
Wees gerust, ik laat u niet op uw honger zitten door het uitblijven van een antwoord. Ten eerste is het niet mijn bedoeling een discussie te "verzieken" zoals u het uitdrukt. Nogal grof uwerwege daar ik juist discussie verwacht waar de mogelijkheid bestaat ipv te willen beëindigen. Wellicht zal uw vooroordeel betreffende mijn persoon wel wegsmelten met der tijd indien u me beter zal leren kennen op dit forum. Ben ten slot van rekening hier nog behoorlijk nieuw met slechts een tiental postings op mijn naam.

U beschuldigt mij ervan positieve discriminatie te voeren ten aanzien van allochtonen binnen de partij. Hierin moet ik u helaas erop wijzen dat u het bij het verkeerde eind hebt.
Als u denkt dat ik het slechts opneem voor geïntegreerde allochtonen die in connectie staan met de partij heeft u het fout. Geïntegreerd is geïntegreerd en daarmee basta. Of deze nu een partijlidkaart bezitten of niet verandert hier niets aan. Vlaming zijn heeft niets te maken met het bezitten van een "juiste" huidskleur. Men moet niet per definitie blank zijn om tot eigen volk gerekend te kunnen worden.
Misschien ging u daarentegen wel daarvan uit hetgeen uw verwarring verklaart omtrent consequentie mijnerwege.

Ik zou ook niet weten waarom ik beschaamd zou moeten zijn. Ik ben wie ik ben en durf mezelf in de spiegel kijken en zal mezelf niet anders voordoen naar anderen toe.

U zet mijn woorden 'linkse tegenstanders' uit een voorgaande schrijfsel van mij in bold. Hiermee doel ik op de linkse tegenstanders die zich laten verblinden door onverdraagzaamheid jegens het VB. U zal wellicht verstaan hebben dat ik hiermee IEDER linkse bedoelde of IEDER tegenstander. Neen, enkel een bepaalde doch niet te negeren groep die enkel aanvalt omdat de wind specifiek uit VB-richting komt, ongeacht het inhoudelijk aspect.
U heeft 'linkse tegenstanders' anders geïnterpreteerd dan in mijn bedoeling lag. Ik zal in de toekomst hier trachten rekening mee houden door iets specifieker te zijn om foutieve interpretatie te vermijden, goed ?

Voorts las ik dat u me impulsief noemt. Niet mee akkoord. Ik lees als forummer veel meer dan ik schrijf en meestal ga ik scheldpostings bewust uit de weg. Doch, de wel heel laag bij de grond zijnde houding in deze forumsessieweek jegens Filip de Man was zo schreinend dat ik een uitzondering gemaakt heb. De meeste vragen werden gesteld vanuit een onrespectvolle houding, zich hier hypocriet voordoende als zogenaamde serieuse vraagstellers. De achterliggende bedoeling bij heel wat vragen was gewoonweg te opvallend. Sommigen proberen op dit forum dergelijke vragen te verslijten als 'inhoudelijke kritische vragen'. Dit is grofweg lezers voor imbecielen verslijten, sorry he. Daar erger ik me aan.
Versta me niet verkeerd, ik zeg hiermee niet dat u daartoe gerekend wordt. Tussen de bevragers zijn er ook ernstige personen aanwezig.