Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
JIJ had het -blijkbaar- over mensen die in hun beroep niet meer aan de bak geraken. Zoals gewoonlijk slaag je er inderdaad in naast je medediscutant te praten.
|
Wat begrijpt ge daar niet aan ?
Ik dacht bijvoorbeeld aan beroepen als bakker, kapper enz.
Daar is bijlange niet genoeg werk in de branche om ze allen aan het werk te stellen. Toch zijn het knelpuntberoepen.
Citaat:
En natuurlijk zijn er mensen met een diploma steenhouwer die terug vertrekken. Veel van de mensen met dat diploma hebben de opleiding vooral gedaan voor het manuele werk. Het grovere, machinale werk heeft nogal de neiging veel gezondheidsklachten te veroorzaken en is ook vrij risicovol. Het manuele werk is minder risicovol. Ons familiebedrijf doet vooral machinaal werk, en voor het manuele werk zijn er reeds mensen in dienst. Veel van die mensen zijn in het verleden dus vertrokken.
|
Wil ik graag geloven.
Citaat:
Sommige werkomstandigheden zijn inherent aan een beroep. Zo kun je zelfs met de beste wil van de wereld het werk als vloerder niet gezond maken. Je kunt er een mooi loon tegenover zetten, maar voor heel wat mensen primeert gezondheid boven geld.
|
Ik wist niet dat het ongezond was.
Straks gaat ge beweren dat werken ook ongezond is.
Citaat:
Ik zou zelf nooit een job willen aannemen die ik met m'n chronische pijn eigenlijk niet kan uitvoeren, of waarvan ik weet dat die schade kan aanbrengen die m'n chronische pijn onomkeerbaar kan verergeren. Dat kan voor jou misschien als werkweigeren overkomen, maar ik zou graag nog een leefbaar leven proberen in stand houden voor zover dat kan.
|
Heeft niets met werkloosheid te maken maar met gezondheidszorg.
Ik pleit ook niet om een vrouwtje van 50 kg aan de dokken te doen werken.