Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Het is niet de bedoeleing om zomaar 'een Vlaamse staat' op te richten, maar wel om de hele Vlaamse natie soeverein te maken.
En daarvoor zou de Vlaamse bewing dringend moeten werk maken van het probleem Brussel.
Deze uitspraak van VVB-Brussel bevalt me wel:
"De expansie van Brussel
De Vlaams Brusselse minister Pascal Smet (sp.a) capituleert vroegtijdig en pleitte gisteren op de Franstalige zender RTL-TVI al voor een verdere uitbreiding van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en dus voor een consolidatie van de verfransing in de Vlaamse rand.
VVB Brussel zet nog een stap verder en is voorstander van een verdere expansie van Brussel. ‘We pleiten dan ook voor een grondige fundamentele uitbreiding van het hoofdstedelijk gewest met de 308 Vlaamse gemeenten naar het noorden, oosten, zuiden en westen’, aldus VVB Brussel. Uiteraard pleiten we daarbij voor het behoud van het actuele taalregime in iedere gemeente. Enkel met deze ingrijpende maatregel krijgt Brussel de erkenning die het verdient en kan het zich in volle onafhankelijkheid ontplooien."
|
Maar dat beantwoordt mijn vraag toch niet?
Citaat:
Wat zou er moeten mis zijn met Eupen/Sankt-Vith?
Maar asl jij streeft naar de onafhankelijkheid van de drie gewesten, zal je wel met het probleem van de Duitstaligen zitten. Als België uiteenvalt, willen zij immers niet bij Wallonië gaan, maar eerder bij Luxemburg.
|
Of Duitsland? Maar zij grenzen aan Wallonië, en bij mijn weten spreken die eerder Frans dan Nederlands, dus waarom zou België deugen voor hen en Wallonië niet? Ik wil maar zeggen dat of zij erkend zijn of niet voor ons absoluut geen positieve of negatieve gevolgen heeft. Willen zij wel erkenning?