Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Heeft Vlaanderen dan ook afstand gedaan van steden als Gent, Antwerpen en Leuven? Daar leeft ook een Franstalige minderheid.
|
Dat is wel anders, die zijn binnen hun stad ook een minderheid.
Citaat:
Er kan -uiteraard- geen sprake zijn van een apart Brussels Gewest (sociaal-economische autonomie) binnen de Vlaamse republiek.
|
Dat gaat u doen zonder hen dat te vragen. We worden nu al scheef aangekeken in die buitenland omdat we enige goedwil om Nederlands te leren vragen op onze eigen grond (Vlaams gewest)...
Citaat:
Wat ze in Brussel van mij wel krijgen, is een Franse Gemeenschap die eigen Franstalige scholen kan inrichten en culturele initiatieven nemen.
|
Wie zijn "ze". Zij met de Vlaamse nationaliteit? Of ook inwijkelingen na de splitsing uit Wallonië of zelfs Frankrijk. Als je dat doet, "dan wollen Sie den totalen Krieg"
Komaan aanvaard het nu gewoon, echt indrukwekkend als volk zijn we niet hoor, het grootste verzet was onder bezetting van een derde macht. Dit zal niet gebeuren.
Citaat:
Dat zijn dan geen Vlaams-nationalisten.
|
Ik ga je uiteraard zijn naam niet geven maar wel zijn woorden :
Citaat:
Brussel kan voor mij een onafhankelijke stadsstaat worden, net als Signapore. Maar een staat met vaste grenzen. Een ander valabel idee is er een atoombom op gooien, zodat het probleem voorgoed van de baan is. Ik heb aan Brussel geen liefde verloren. Integendeel, ik heb een jaar in Brussel gewoond en kan getuigen van de hel die het is voor Vlamingen. Het raakt mijn koude kleren niet, wat er met Brussel gebeurt, noch wat er met de 150.000 Vlamingen die er wonen gebeurt, omdat deze minderheid de Vlamingen aan de Walen verknecht. De democratische rechten van meer dan 5.850.000 Vlamingen worden iedere dag opgeofferd om de rechten van die minderheid te verdedigen. Een onaanvaardbare situatie, als u het mij vraagt.
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Als de eis Brussel de Vlaamse onafhankelijkheid nog 10 jaar uitstelt, dan zij het zo. Ik ben niet bereid om Brussel te laten vallen, enkel omdat je die Vlaamse staat zo snel mogelijk wil.
|
Ja maar ik denk echter dat het er gewoon nooit komt dan, ook niet binnen vijftig jaar hoor!