Los bericht bekijken
Oud 20 januari 2007, 01:14   #91
Fredschot
Burger

Standaard

1. De Nar: interessante kijk op verrechtsing en repressieve tendenzen in de samenleving, linkse activiteiten en mogelijkheden tot actievoering tegen het kapitalisme

2. Le Monde Diplomatique: meer achtergrond bij buitenlandse actualiteit dan in gewone dagbladen, wel niet altijd even gemakkelijk te doorworstelen. Ook interessante artikels over macht van Verenigde Naties e.d., Europees (arbeids)beleid, verschuivingen in ideologie

3. De Morgen: sinds een jaar of zo opnieuw interessante opiniebijdragen (Paul Goossens over de Europese Unie, Pascal Dedecker over huisvesting, Fisk komt er soms ook in over het Midden-Oosten) en in tegenstelling tot andere kranten wel artikels over de stad, wel slechte hoofdredacteurs en binnenlandse politiek-redacteurs (Desmet, Pauli, Van Impe), maar die van de andere kranten zijn niet veel beter. De bladvulling in de Morgen over persoonlijke bijdragen en restaurants en citytrips enzo wordt spijtig genoeg altijd maar dikker

4. De Standaard: hoe langer hoe minder, te droog-conservatief en die vandermeersch (maar misschien is die al weg?) schreef zo mogelijk nog slechter en meer rond de pot draaiend dan Desmet van de morgen

5. Het nieuwsblad: 's maandags voor de atletiekuitslagen en af en toe een ander sportartikelke, maar nu ze de Parijs-Dakar verslaan kan ik ze toch ook niet meer kopen

6. Het laatste nieuws: één van de weinige kranten die ik al weten schrijven heb dat de levensstandaard van de Belgen toch niet zo fenomenaal stijgt en dat er bij de koppeling van de lonen aan de index veel boerenbedrog gemoeid is. In de andere kranten, de morgen op kop, is het meestal van "we worden altijd maar rijker en toch zijn we niet content"

7. De Knack: alleen in de krantenwinkel: het veelbelovende titelblad maakt het zelden waar (op het eerste gezicht altijd interessante onderwerpen, maar ze doen er meestal niks mee)

8. Trends/Vacature/Jobat: als ik ze ergens gratis kan lezen wil ik wel weten wat er in 't boekskes van 't patronaat en 't management geschreven staat. Enfin, de jobat kan er soms nog mee door

9. en voor de rest ook graag artikels op indymedia

10. Ik ga een paar tips proberen te volgen van anderen hierboven
Fredschot is offline   Met citaat antwoorden