Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
De atoombom is nooit gedropt, gandhi heeft nooit bestaan, en voor mij is Australië een even grote realiteit als the Land of Oz: iets wat ik enkel op TV heb gezien.
Enkel wat je zelf beleefd hebt is de realiteit, de rest is "ontleende realiteit", en van een lagere orde.
Er zitten nogal wat mensen op dit forum die nog puur in de ontleende realiteit leven.
|
'
Sweet dreams are made of this...', dat swingend refreintje zongen de Eurythmics al halfweg '80, echter tekstueel voorzien van de illusoire aanduiding hierover.
Qua conceptvorming kan dit alvast tellen, om dan nog maar te zwijgen over het ontbreken van enige spat actief mededogen...
Aldus, mocht je moeder, broer of zus door misdadig crapuul worden gemolesteerd, dan is dit slechts voor
hen de realiteit en niet voor jou.
Als je dan nadien de tastbare resultaten aanschouwd en het relaas aanhoort over wat er gebeurt is, dan heeft dit voor jou slechts de waarde van een 'ontleende realiteit van een lagere orde', en is derhalve niet geschikt om als 'waar' te kunnen worden beschouwd in uw persoonlijke 'realiteit van hogere orde', so whats the fuzz ?
Uiteraard zegt u hen dit dan ook vrijuit en vlakaf
in da face, mag ik aannemen ?
Ongetwijfeld zal u hiervoor een staande en klaterende ovatie deelachtig worden...
Afijn, in deze moraaldodende gordiaanse denkstrop is dus elk terzake bestaand onderzoeksrapport, bestelde overheidsstudie, gerichte islam- en moslimkritiek of gebeurlijke slachtofferweergaven ivm. allochtonen-problematiek, op niets minder gebaseerd dan op slechts 'ontleende realiteit' en is dus voor jou persoonlijke beeldvorming zo goed als onbestaande, waarvan akte, voor de reeds miljoenen autochtone misdaadslachtoffers
and counting, die in Europa de laatste 20 jaar reeds zijn geofferd op het poco-altaar van de alwetende multikulprofeten.
Weet je Rund, het kan best wel eens handig zijn om een tijdje zo'n nihilistische psycho-bunker in je hoofd mee te zeulen, voor evidente redenen als mentale kwetsbaarheid en psychisch zelfbehoud enz, maar ik heb oprechte twijfels of je daarmee in jou 'persoonlijke realiteit' oprecht en rigoureus kunt blijven ontkennen of ridiculiseren van wat er in de slechts door jou 'ontleende realiteit' daarbuiten toch blijkbaar aan de gang is, afgezien van de gratuite en wsl overbodige vraag, wie je hiermee denkt vooruit te helpen, buiten jezelf.
Lees er dus de laatste zin van je quote nog maar eens op na, je weet blijkbaar niet hoe dicht je erop zat, over de toepasselijkheid ervan op je eigen situatie.