Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Ik denk van wel, althans, ik heb nog geen tegenbewijzen daarvan gelezen, verwoede pogingen ten spijt van mensen zoals jij die eigenlijk als basisstelling hebben: alle godsdiensten zijn 1 pot nat.
|
Ik heb daar niet over begonnen omdat dat ons veel te ver van de orginiele discussie gaat brengen dat betekent niet dat er geen tegenbewijs is. De bijbel staat ook vol wreedaardigheden er zijn ook christenen die de bijbel als reden gebruiken om terroristje te spelen of om in de "oudheid" te blijven leven.
De vraag voor mij is echter eerder word de islam meer misbruikt als reden en dat denk ik wel. Saddam is het perfecte voorbeeld, seculier tot 91' en dan opeens bekeerd hij en word hij een trouwe moslim. Nu vechten religieuze fanatici voor hem terwijl ze in 91' tegen hem wilden gaan vechten.
Citaat:
|
Ach, wie weet word ik ooit nog boeddhist en zal ik op posts zoals die van jou slechts met een big smile reageren.
|
Iedereen boeddhist zou wel een leuk forum zijn
En merk op dat je nog steeds niet kan zeggen dat dat vers positief is je draait weeral rond de pot . Er zijn maar 2 mogelijkheden of het is positief of het is negatief .
Citaat:
|
PPS: Wat er in de koran of in de bijbel staat is overigens nog iets anders dan hoe moslims of christenen met die teksten omgaan. Dat laatste is politiek veel relevanter dan discussie over de 'waarheid' van die 'heilige boeken'.
|
Inderdaad dat is de interpretatie waar velen het hier over hebben.