Discussie: Nationalisme
Los bericht bekijken
Oud 21 januari 2007, 02:11   #15
Hans Van de Cauter

Hans Van de Cauter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
1) Ik woon nu in Zwitserland: DAT noem ik pas een prachtig land... mais bon, les goûts et les couleurs, n'est-ce pas?

Zwitserland is zowat het rijkste land ter wereld. Het is een zeer mooi land, maar zonder zee. Dat is een gemis, vind ik.

Zwitserland is ook een meertalige democratie, net zoals België, maar daar heeft men kantonaal en dus multipolair gefederaliseerd, iets wat men in België ook zou moeten doen zodat er veel minder communautaire problemen zijn.

2) Dit is geen argument. Wist u trouwens dat kleine landen het normaal gezien economisch beter doen? Er bestaan daar zelfs economische theoriën over...

Bent u dan ook logischerwijze voor de onafhankelijkheid van de stad Antwerpen? Gelet op de grote zeehaven kan Antwerpen immers één van de rijkste staten ter wereld worden.

3) Dat zijn UW woorden: overigens zijn tussenvormen best mogelijk. Er bestaat meer dan separatisme en unitarisme, weet u.
Uiteraard, maar de mensen willen in de eerste plaats een duidelijk, goedkoop en efficiënt systeem. Het unitarisme met provinciale decentralisatie beantwoordt perfect aan dat schema.

www.belgischeunie.be
Hans Van de Cauter is offline