Los bericht bekijken
Oud 21 januari 2007, 14:27   #281
Banneling

Standaard

Bij jou is er ook nog een bijkomende complicatie Doki, namelijk dat je nogal een zaag kan spannen.
Probeer eens een beetje minder verzuurd te zijn, dat maakt een forum nog zo aangenaam.

Na erover nagedacht te hebben denk ik dat mijn raadgeving aan de poco-islamofielen om professionele hulp te zoeken niet veel zal uithalen, omdat zij overduidelijk hun toestand zelf niet erkennen.

Ik denk dat eerder een klassieke fobie-therapie aangewezen is, waarbij men door stapsgewijze gewenning en confrontatie met het object van de fobie de angst van de patient wegneemt. Iemand met arachnofobie krijgt bijvoorbeeld eerst een tekening van een spin te zien, dan een foto, dan videobeelden, dan een echte kleine spin in een plexi doosje, enz., tot de patient in staat is om een levende spin aan te raken zonder te panikeren.
In het geval van de islamofiele poco's beginnen we best met 1 foto bij voorbeeld van Marion Van San of Hirsi Ali.

Hetzelfde principe zou kunnen worden toegepast op bijvoorbeeld de fobie van de poco's door de patienten via een massamedium als de Teevee te laten gewennen aan programma's waar woord en weerwoord mogelijk zijn. Echte debatten, niet de verzuurde links correcte shows waar progressieve luitjes hun egotripperij mogen komen etaleren (gezien de geinstitutionaliseerde cordons op elke niet-politiek correcte gedachte). Voor sommige mensen zou er met zo'n debatprogramma een nieuwe wereld opengaan.

Ik lanceer hiermee een oproep aan de VRT maar weet dat het idee weinig kans maakt omdat die regime-instelling al vergeven is van vrome en trouwe gelovigen van de Heilige Multicultureel Correcte Woord.
Online is offline   Met citaat antwoorden