Los bericht bekijken
Oud 6 november 2003, 15:44   #7
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Belgicisten doen er alles aan om ons te doen geloven dat Vlaanderen en Wallonie quasi exacte kopieën zijn van elkaar, en dat enkel de taal verschilt. [size=2](geweldig dat ze d�*t toch al willen toegeven)[/size]

Dezelfde cultuur, gewoonten, "we zijn toch allen Belgen" en meer van dat...

Wel, zieher enkele getuigenissen van Waalse artiesten over het "grote verschil tussen Wallonie en Vlaanderen":

Starflam in Humo:
Citaat:
"We hebben ooit eens voor vier man gespeeld. Dat was zo: net toen we aan onze show wilden beginnen, brak er buiten een vechtpartij uit, en de hele zaal liep leeg, op vier mensen na. Die vechtpartij heeft tot lang na het concert geduurd - Wallonie style, quoi.

In Wallonie spelen is veel minder prettig dan in Vlaanderen. Bij jullie juichen ze zich te pletter, maar hier staan ze ons vaak met gekruiste armen aan te gapen. Een typische Waalse mix van jaloezie en apathie, vermoed ik."
CNN (een andere franstalige hiphop-groep) in Zipp (de woenstdagbijlage van De Standaard):
Citaat:
"Vreemd genoeg worden de raps van Rival en zijn collega-rappers in het Nederlandstalige landsgedeelte meer op prijs gesteld dan in Wallonie. Ook op mediavlak is het verschil schrijnend: wel Humo en Studio Brussel, géén Télémoustique of Radio 21; wèl TMF en JIMtv, géén MCM (franstalige muziekzender).

"Het is een oud zeer", zegt Rival. "Mijn debuut-cd De la rue �* la scène is beter ontvangen in Vlaanderen dan in Wallonie en het is met CNN niet anders. In Wallonie zijn we een storende factor. In Wallonie organiseren de jeugdhuizen kickeravonden en kaartwedstrijden. Vlaanderen is veel opener en veel verder gevorderd. Zondagavond spelen we in Aalter: dat concert werd georganiseerd door een 17-jarige!"
Pittig detail: Waarom wordt de clip niet op MCM gedraaid?
Citaat:
"MCM vind onze clip te trash. Dat begrijp ik niet. Ik vind dat ik het recht heb om Belgie een kloteland te noemen!"
...Vandaar dat ze in Vlaanderen populairder zijn dan in Wallonie!
Allez Franstalige groepen zijn dus aan de andere kant van de taalgrens populair. Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden