Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
De forumsessie is nu wel voorbij, maar toch nog enkele bedenkingen.
"Wie heeft er dan gewonnen?"
Als die stemmen van de vld komen, dan heeft het VB er alleszins niet bij verloren, hoogstens electorale winst gederfd.
De zetelverdeling nadien kan best in het voordeel vh VB uitdraaien.
Komen ze vh VB , dan moet die eventualiteit afgewogen worden tegen mogelijk stemmenverlies voor vb als gevolg van
1) het afstralen van het imago van jmdd als windhaan, postjespakker en brulboei op het radicale en beginselvaste vb
2) een zekere kartelmoeheid - in mijn ogen toch - bij de Vlaamse bevolking dank zij de fratsen vh zelfde heerschap, BDW en de hele n-va en cd&v top
3) verdere aantasting van een consequent politiek taalgebruik dat al te lijden heeft gehad door de veroordeling in Gent, maar meer recent door HVT en het financieringsproces door de RvS.
De dingen onvervaard zeggen zoals ze zijn heeft geen windeieren opgeleverd bvb in NL aan Wilders en Marijnissen.
En dat zal ook zo niet zijn in Vlaanderen dat al acht jaar platgeslagen ligt door paars.
Vele VB kiezers , de meeste volgens mij, staan voor een verruiming vh VB naar rechts , conservatief en liberaal toe, maar een jmdd mag best nu al als verliespost worden afgeschreven in de electorale boekhouding vh vb.
|
ik vrees dat je 100% gelijk hebt.
maw links zal weerom voordeel halen door een overwinning van rechts