Waarom zou een moslim niet perfect een "westerling" kunnen zijn.
Dit is het zelfde als beweren dat iemand uit Israel,Japan nooit "westerse waarden" kan overnemen.
Als men naar Japan kijkt ziet men toch een samenleving met een rechtsysteem, parlement ...(Ik hoop dat men de Mac Donalds niet aanziet als westerse cultuur
De meeste die hier beweren dat een moslim geen westerling kan zijn en kijken naar typische moslim landen in afrika of landen in het midden oosten.
Het Christendom zit met juist de zelfde problemen in die streken.(kijk maar naar de net verkozen protestanse homo-bischop in Amerika, het zijn juist protestanten in Afrika die protesteren, er is dus een veel conservatievere geloofsbeleving(zoals die was bij ons 50 jaar geleden) in die landen. ), en ik denk en hoop dat deze problemen zich wel zullen oplossen.
Er is wel volgens mij één probleem:
De islam heeft wel enorm veel regels die rechtstreeks invloed hebben op het dagelijks leven en die bijna rechtstreeks afkomen van mohammed,allah zelf, dit tegenover het Christendom waarin het nieuwe testament bijzonder weinig regels staan.
We hebben wel de brieven van Paulus of later de dogma's en enseqlieken(vergeef mij de schrijfwijze) van de katholieke kerk maar deze komen niet rechtstreeks van god.
Hier kunnen/werden dus regelmatig aanpassingen aangedaan, die dan ook geregeld werden vanuit een centraal orgaan(die de islam niet heeft).
Ook werden stellingen ingenomen vanuit het vaticaan op actuele gebeurtenissen.
Daar zit het probleem, in de islam heeft men dit centraal orgaan niet waardoor de reactie tijd op nieuwe gebeurtenissen,uitvindingen heel traag is.