Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2007, 20:23   #15
Thomas B.
Burger
 
Thomas B.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2007
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Me dunkt dat de VS er niet waren in 1939, 1940, 1941, 1942 en 1943, wanneer we ze nodig hadden. De Sovjet was heel die tijd al druk bezig de nazi te vernietigen. (En nu niet beginnen over het gerief dat den Amerikaan aan de Sovjet verkocht. Verkoperke spelen kan iedereen. Dat was nuttig, maar absoluut niet doorslaggevend.)
in het begin waren de russen er ook niet hoor niet aanvals pakt remember

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De VS hebben vooral geprofiteerd van hun weigering om deel te nemen aan de oorlog. Ze hebben zo lang gewacht tot heel Europa en heel de Sovjet-Unie in de vernieling lagen, dat ze als onaangetaste grootmacht uit het conflict kwamen. Er is geen kogel in de VS gevallen. Ik herhaal: geen éne vijandige kogel. Dit geprofiteer en dit gebrek aan moed heeft ervoor gezorgd dat de VS vandaag zo machtig is.
en wat doe je dan met pearl harbor geen amerikaans grondgebied?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Mocht de Sovjet niet overrompeld geweest zijn door de Nazi -- mocht de VS dus meegedaan hebben aan de oorlog en zijn verantwoordelijkheid hebben genomen -- dan was de wereld nu waarschijnlijk een communistisch paradijs.
zoals het een paradijs werd voor de landen van het voormalige oostblok zeker het stalinisme was verre van een paradijs meen ik toch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Los daarvan wordt het tijd dat we toch een aantal mythes doorbreken. Bijvoorbeeld de mythe die zegt dat den Amerikaan een rol heeft gespeeld in de Tweede Wereldoorlog. De enige rol die hij gespeeld heeft, is die van profiteur, winstmaker, verkoper en die van moedeloosheid en non-interventie.
moesten de duitser niet op 2 fronten hebben moeten vechten de russen zou het ook nooit gelukt zijn om duitsland om ver te werpen.
__________________
De proletariërs hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Zij hebben een wereld te winnen. Proletariërs aller landen, verenigt u!

Laatst gewijzigd door Thomas B. : 22 januari 2007 om 20:26.
Thomas B. is offline   Met citaat antwoorden