Los bericht bekijken
Oud 5 december 2002, 23:27   #85
martin veltjen
Vreemdeling

Stuur een bericht via Instant Messenger naar martin veltjen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martin veltjen
De Grieken (Europese burgers, met toch al Europees stemrecht), Armeniërs, Chinezen en joden (geen nationaliteit) zullen met wat weinig zijn.
Nog nooit in Limburg geweest, zeker? Of in Brussel waar ze twee reuzegrote kerken hebben?

Neen, het aantal is geen probleem. De Chinezen bijvoorbeeld vormen in GB een belangrijke groep (u weet toch dat er in het hart van Londen een China Town is). Nochtans zijn er nog nooit rellen, opstanden of dergelijke gebeurd door de Chinezen. Met de moslims heeft men in GB ook al enkele nare ervaringen achter de rug.
Ik ben zelfs in Limburg geboren en heb er tot mijn 18e gewoond. Wie heeft er 2 grote kerken in Brussel ? De Christenen hebben er in elk geval meer en grotere en hogere. Ik geloof dat er in België 1 moskee officieel erkend is.
In Los Angeles heeft men ook een China-town en die had (heeft) helemaal niet zo'n goede reputatie. Op een bepaald moment was de wijk zelfs te vergelijken met het doembeeld van mijnheer Verhofstad waarbij de politie bang was om in de wijken te patrouilleren (is uiteindelijk toch weer goed gekomen).
Met Afrikanen heeft men in GB ook al relletjes gehad en niet te vergeten in het noorden van GB: de katholieken en de protestanten, in hartje Europa, alletwee gestoeld op de christelijk-humanistische denkwijze.