Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove
Dus, de vergelijking die jij maakt tussen joden en VB-kiezers is totaal misplaatst en zwaaar overdreven, en getuigd van een diepgaand slachtoffercomplex bij jou en je collega-VB'ers.
|
Alleen je mening over De Gucht deel ik. En ja, je krijgt wel degelijk een slachtoffer complex, wanneer je weet dat je geen vlieg kwaad doet, maar wel meteen gestigmatiseerd wordt om een meningsverschil.
Het feit dat ik bij elk woord dubbel moet nadenken. Op de eerste plaats of het wel eerbiedig geschreven is, wat ik uit mezelf toch tracht te doen, maar op de tweede plaats om te zien of ik niets illegaal schrijf. Eén woord verkeerd kan je al in de gevangenis brengen, ook al wordt het uit zijn context gerukt, dat is inderdaad gruwel in mijn ogen.
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting. Mensen moeten maar leren incasseren. Dat moet ik hier ook doen tegenover sommige. Blijkbaar gaan ze er hier van uit dat mensen met een andere mening geen hart hebben waar ze op kunnen trappen.
Daar erger ik me dus mateloos aan. Het komt er dus op neer dat het niet belangrijk is wat je met een mens doet. Mishandelen en folteren mag volgens sommigen hier op het forum, als het maar met een tegenstander gebeurd. Als zij niet inzien dat de tegenstander hen als vijand kan zien, zijn ze verre van af.
Links en rechts zouden elkaar in een ideale wereld aanvullen. Nu lijken ze elkaar eerder te bestrijden dan de echte problemen op deze wereld.