Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Eindelijk hoor ik je eens iets zinnigs vertellen, Piano!
U heeft gelijk, wat betreft de menselijkheid van de termijn voor het verlaten van het grondgebied.
Anderzijds zijn er ook vele bij, die hier in dezelfde omstandigheden verblijven als die van Zeebrugge: Geen hebben en geen houden!
Die in een kraakpand slapen en van de hand in de tand leven.
Trouwens dat van die baan hebben: een illegaal te werk stellen is een misdrijf, maar dat weet U ook al...
Dus hebben ze geen contractuele verplichtingen bij hun 'werkgever'.
Wat betreft het huisvesten van illegalen: dat is eveneens een misdrijf...
Dus geen contractuele verplichtingen met de huisbazen annex huisjesmelkers.
Dus kunnen ze op redelijk korte termijn begeleid het land uitgezet worden! 5 dagen is te kort dus stel ik 14 dagen voor.
Dura lex sed lex!
|
Nee, fout.
Iemand die uitgeprocedeerd is, maar nog een regularisatieaanvraag heeft lopen, kan op vraag van de werkgever alsnog een arbeidskaart krijgen.
Trouwens, omschrijf eens wat een illegaal is, het zal me benieuwen hoeveel je d'r van weet. Dan kunnen we misschien verder discuteren.
Tweedens, zijn het vooral Belgische ondernemers die illegalen tewerk stellen en dehele zwarte economie draaiende houden. Uit ervaring zijn het dikwijls diegenen die de grootste racisten zijn, die altijd wel een illegale poetsvrouw e.a. in dienst hebben.
Derdens zie ik illegalen niet als criminelen, maar als slachtoffers. Een minimum aan respect zou wel gepast zijn me dunkt.