Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich
Multinationalis kunnen het zich veroorloven om ons niveau van lonen uit te betalen. De lokale Indische middenstand daarentegen heeft daar het kapitaal zeker (nog) niet voor.Ik geloof niet dat het aan de regeringen ligt om zulke dingen af te dwingen. Dat de Indische vakbonden dit werk in de eerste plaats zelf hun rechten afdwingen. Wat we zelf doen, doen we immers het beste.
Uiteraard moet er (lichte) druk zijn om de vakbonden meer vrijheid te geven, maar in de eerste plaats is dit het werk van de vkabonden zelf.
Ik zie dit eerder als een taak van de vakbonden die elkaar internationaal bijstaan ipv de regering die zich moet gaan mengen hiermee. Uiteraard zou een wereldwijd corporatisme het beste zijn, maar in het huidige systeem zou de ondersteuning van vakbonden in bv China het beste gebeuren door vakbondsmensen van hier die de vakbondsmensen daar bijstaan.
Het ideale zou uiteraard zijn dat het nationaal-syndicalisme terug opstaat...
|
Maar daar zijn geen vakbondsmensen in China, behalve van de staatsvakbond die louter uit marionetten van het bewind is samengesteld en daar draait de hele discussie om, volgens mij is het ook in ons eigenbelang om (via welke weg dan ook) het ontstaan van vrije vakbonden daar in de hand te werken.