Discussie: De werkende melkkoe
Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2007, 02:09   #132
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat doe je niet.
toch wel. ik zal zelf wel beter weten dan jij wat ik denk.


Citaat:
Het is duidelijk dat ge onmiddellijk uw bijdrage wilt recupereren, tenzij ik mag veronderstellen dat ge niet kunt schrijven.
Je hebt het niet gesnapt denk ik. Het gaat er om dat je al afgedragen hebt.
Hoe zou het klinken moest gesteld worden dat gepensioneerden enkel maar hun pensioen mogen krijgen als ze nog wat blaadjes gaan oprapen of enveloppes dichtplakken, 38u/week, voor ze hun pensioen mogen krijgen? Tenzij ze ziek zijn natuurlijk, dan komen ze in de ziektezorg terecht.
Het gaat erom dat iedereen geld in een pot steekt. Wie in een situatie komt dat hij geld nodig heeft (pensioen, werkloosheid), kan rekenen op een deel van het geld dat in de pot zit. Als je denkt dat je kunt blijven graaien in die pot, ben je mis, maar dat betekent niet dat je geen recht hebt op het geld in die pot.

Citaat:
Maar om uw eigen woorden te gebruiken.
“Uw bijdrage dient niet alleen om de werkloosheid te betalen hoor”.
Ik kan u in elk geval vertellen dat ik 43 jaar gewerkt heb, zonder werkloosheidsuitkering te ontvangen, zonder de ziekenzorg te belasten, zelfs zonder eindeloos ons broek op schoolbanken te verslijten.
Op de manier was het mogelijk om zelfs de pensioenen te betalen van hen die nooit afgedragen hadden.
Proficiat. ik zou willen dat ik nooit een werkloosuitkering hoefde te ontvangen. Dat werk vinden makkelijker zou gaan. Ben je jaloers op de mensen die niet meteen werk vinden terwijl ze heel graag aan de slag zouden gaan? Ik zou willen dat ik gezond was, zodat ik "de ziekenzorg" niet moest "belasten". Ben je jaloers op de mensen die ziek zijn of zo?
En als je niet wil dat mensen hun broek op de schoolbanken verslijten, maak dan aub ook geen gebruik van de diensten die mensen leveren die verder gestudeerd hebben.


Citaat:
Met andere woorden, eens wat extra vakantie nemen op kosten van de ouderen, die moeten dan maar wat langer werken voor ze in pensioen mogen gaan.
Je leest wat je wil lezen. Ik denk dat je heel erg kwaad moet worden als je ziet dat sommige mensen slechts 38u/week werken. Dat die mensen na hun werk en in 't weekend dingen doen als boeken lezen, familie bezoeken, hun huishouden doen. En niet continu zitten werken om de pensioenen van de ouderen te betalen. Liefst 100u/week, als het even kan.
Ik heb die dingen de laatste maanden gemist, omdat ik te druk bezig was met m'n werk af te werken (dat dus nog niet klaar is). Dat ik die dingen zou doen terwijl ik werkloos ben, is dan ook een schande voor meneer. Want stel je voor dat een werkloze zich even zou ontspannen. Dat hij niét 18u/dag bezig is met werk zoeken. Ho ho. Misschien moeten we maar een inspecteur afsturen op al die werklozen. Die controleert of de werkloze wel om 6u op is, zodat hij om 8u kan beginnen werk zoeken. Die controleert of de werkloze niet meer dan een half uur middagpauze neemt. Die controleert of de werkloze ook 's avonds, na het eten, verder doet met werk zoeken. Want andere dingen doen dan werk zoeken, dat is verboden. En niet vóór 11u 's avonds stoppen, want anders raak je je uitkering kwijt.
__________________
Nynorsk is offline