Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Nee hoor, ik ben blij dat ze nu maar 38 uur meer moeten werken.
Maar madam denkt dat werkloosheid een alternatief inkomen is voor iedereen die een jaartje gewerkt heeft.
Gelooft ge nu echt dat ik geen familiebezoeken aflegde toen ik nog 45 uur per week moest werken ?
We hadden toen zelfs geen wasmachine, moesten zelf onze kousen stoppen en een lap op het gat in onze broek naaien. En dan hadden we nog de tijd om bijscholing te volgen en ons gratis in te zetten voor onze idealen waar nu nietsnutten voor betaald worden.
Toegegeven, ze kunnen beter schrijven dan ik. Maar zolang ze er niet voor betaald werden hadden ze geen interesse.
|
Een werkloosheidsuitkering is inderdaad een vervangingsinkomen voor iedereen die zijn job kwijtraakt en het vastgelegde minimum aantal arbeidsdagen gepresteerd heeft, tot hij/zij een nieuwe job heeft gevonden. We wéten nu al dat ge daar problemen mee hebt, je hoeft dat niet iedere keer opnieuw te vertellen.
Je doet me trouwens meer en meer denken aan mijn vroegere geflipte overbuurvrouw die soms op straat stond te schreeuwen dat het leven niet eerlijk was. Dan sprak ze jongeren aan van "hebde gij den oorlog meegemaakt? Nee eh? Allemaal nietsnutten zijn jullie. Verwende nietsnutten".