Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2007, 08:28   #37
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
De inefficientie is er wel gekomen door onze politiekers,en door de jaren heen,zeg mij eens beste hoe men tot een verbetering met minder personeel zal komen indien men het systeem niet veranderen kan of wil?
Reynders heeft nu toch tijd genoeg gehad zou ik denken om iets alla Belgacom op poten te zetten!
Maar zeg me eens hoeveel werklozen dat weeral zal kosten.
Als uw ogen nog moeten opengaan zal ik u efkes helpen,de liberalisering van de telefonie en elektriciteitmarkt zou nu moeten draaien met veel meer mensen gezien de afvloeiingen die gebeurt zijn bij de overheid,en de prijs zou nu toch al ferm gezakt moeten zijn,ik zou zeggen vergelijk eens met andere landen.
Zolang een ambtenaar werk heeft en afdraagt (rechtstreeks)aan de staat voor pensioen en belasting lijkt me dat beter dan een werkloosheidvergoeding,in een prive markt die niet echt een optie biedt om het merendeel van de ambtenaren aan het werk te zetten.
Dat is nu net mijn punt : Men KAN het nu NIET met minder... het systeem in/achter onze "staat" laat dat niet toe... Onder 'de staat' valt voor mij niet enkel de ministers, elke bestuursnivea van minister tot gemeenteraadslid is samen "de staat"... Het bestuursorgaan... En dit orgaan is als een hart dat 30 keer te groot, te ingewikkeld en daardoor te traag en duur is voor het lichaam dat ze van bloed moet voorzien...
Het is spijtig dat ik niet kan tekenen ik zou er anders een cartoon van kunnen maken die heel duidelijk is...

Opschrift "Belgie anno 1830"...
een klein groepje mensen zet een schakelaar op "on" met de vinger, boven de schakelaar staat geschreven "Belgie". Op de achtergrond een ENORME blije menigte met vlagjes van belgie

Opschrift "Belgie anno 2007"...
Een grote groep mensen (FDW, Verhofstad, etc) die ruzie maken rond een ENORME machine vol knopjes en schakelaars, met op de achtergrond 4 kleine groepjes mensen die verbaasd kijken met vlagjes van vlaanderen, wallonie, belgie etc...

Opschrift "Belgie anno 2107"...
Een hele bevolking staat ruzie te maken rond een super- super size state of the art AI computer die vele malen groter is dan de bevolking zelf. Op de achtergrond staan een vijftal eenzame mensen zielig te kijken met een vlagje van vlaanderen, wallonie, belgie, etc in de hand...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden