Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2007, 18:58   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Geachte Heer Marinower,

U heeft hoogstwaarschijnlijk al gehoord van Kristof Clerix, een journalist die nogal wat speurwerk gedaan heeft naar buitenlandse inlichtingendiensten actief in België.

U kunt het één en ander nalezen in zijn publicaties "Iedereen werkt voor de Mossad" en ook "Vrij spel".

Eerst en vooral, excusseert u mij voor mijn botte titel. Ik wil natuurlijk niks suggereren. Het is wel handig om veel lezers aan te trekken .

Laat mij meteen bij mijn vraag komen: Is de Mossad actief in Antwerpen (om de Joodse gemeenschap daar te beschermen of om welke reden dan ook)?

Op deze vraag gaat toch maar een "nee" komen dus laten we maar meteen overgaan naar mijn volgende vraag:

De veiligheidsdienst "Shmira" dat speciaal voor de Joodse gemeenschap in Antwerpen opgericht is en dat in de straten van Antwerpen zou patrouilleren, kunt u daar wat meer uitleg bij geven. Wat voor iets is dat? Wie leidt deze dienst? Is de Mossad er bij betrokken? Durft "Shmira" weleens in het vaarwater van de mossad terecht te komen? Hoe kijkt u hiertegen aan? Is Shmira gewapend en mag dat wel zomaar? Is er geen conflict met de Belgische wetten of wordt er een uitzondering gemaakt?

Een stukje uit "Iedereen werkt voor de Mossad" kan hier nagelezen worden:
http://www.mo.be/article.aspx?ed_id=...&type=homepage

Ik hoop alvast op niet ontwijkende antwoorden.

Met vriendelijke groeten,
Het stukje waar jij naar verwijst geeft naar mijn mening een meer dan volledig antwoord op jouw vraag, toch? Geen mossad bij de Joodse Gemeenschap, enkel vrijwilligers die nakijken wie er binnen en buitenloopt bij Joodse gebedsgebouwen en evenementen.
Wel Israëlische agenten die EL AL vliegtuigen op vliegvelden helpen beveiligen.