Discussie: Boycot Belgie
Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2007, 20:01   #1123
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Dat zegt niets. Een soap is eigenlijk al bij voorbaat van lage kwaliteit, dus GTST is in dat opzicht de populairste van alle bagger. De Twentse regiosoap Van Jonge Leu en Oale Groond is de eerste soap waar je nog een beetje met plezier naar kunt kijken, hoewel die ook behoorlijk langdradig begint te worden.
Ja. Maar errug goed gedaan voor een regionale soap. Herkenbaar ook. Ik heb een tijdje daar in de buurt gewoond. Ik zou het een aanrader vinden voor JvdB.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Nu we toch over tv-series bezig zijn: een aanrader vind ik momenteel 't Schaep met de 5 Pooten (KRO, Ned 1, zondagavond), de remake van de legendarische serie uit 1969/1970 waarvan de banden door een of andere kloot[piep] bij het archief zijn gewist. De komedie gaat over het wel en wee van de stamgasten van de gelijknamige kroeg in de Jordaan, de bekendste volksbuurt van Amsterdam, met name hoe zij in de eind jaren zestig snel veranderende wereld zichzelf proberen te blijven. Ik ben te jong om het origineel, met o.a. Adèle Bloemendaal, Piet Römer (De Cock in Baantjer) en Leen Jongewaard, gezien te hebben, maar de ijzersterke meezingers van Harry Bannink kende ik al wel via m'n ouders en ik weet nu dus eindelijk waar 'Vissen', 'We benne op de wereld om mekaar te hellepe, nietwaar?', 'Het zal je kind maar wezen' en 'As je mekaar niet meer vertrouwen kan' vandaan komen. De hoofdrollen zijn voor Loes Luca (een Rotterdamse nota bene!), Pierre Bokma en Marc-Marie Huijbregts (een Brabander nota bene!), de Amsterdamse inbreng komt van Jenny Arean en Carry Tefsen. De serie is wel volledig in het Jordanees, dus wellicht hebben sommigen ondertiteling nodig...
Inderdaad een aanrader. Ik was wel jong maar heb de originele serie nog gezien. Deze 'remake' is niet slecht.
Het was trouwens niet een klootzak sie die banden heeft geweest. Ik heb begrepen dat het in die tijd gebruikelijk was de banden over te tapen in verband met de hoge prijs van de banden. Dat heeft ons onder meer "t Schaep, maar ook Ja zuster, nee zuster, veel van Swiebertje en 'Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen' gekost.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden