Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2007, 20:21   #24
Mathliberaal
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
en zou je in 1932 ook braafjes langs de kant gestaan hebben? natuurlijk, liberalen hebben immers nooit nul de botten uitgehaald om fascisme tegen te houden, op enkele intellectuelen die de lof zingen van vrije handel na. hebben jullie er eigenlijk enig idee van hoe fascisme ontstaat en populair wordt en dus ook hoe je het zou kunnen bestrijden? is het dan echt zo dat jullie denken dat fascisten gewoon een hele hoop mensen zijn die plots, zonder aanleiding debiel worden?
Ik ben liberaal dus vrijheid van mening is essentieel voor mij, de nSV van mij mag zeggen (let erop zeggen, verklaren, rondbazuinen) dat ze voor een auctoritaire staat is. Net zoals ALS voor mijn part Stalin mogen verheerlijken. Maar het essentieel verschil is dat ik de NSV zal aanvallen in het debat, opiniestukken en rechtstreeks. Maar ik gun ze wel hun recht op vrije meningsuiting en ze mogen protesteren, zolang dit op ene ordentelijke en non-aggresieve manier gebeurt. Dat sommige rooie rakkers denken dat ze door op de vuist te gaan of stenen te gooien de democratie redden en het algemeen gezond verstand dienen is even fout.

versta goed dat er ik absoluut geen sympathie koetser voor NSV of ALS ( hun visies kunnen niet verder van de mijne verschillen)
maar ik koester wel de vrije meningsuiting aan mijn hart, die inhoudt dat iedereen ja iedereen recht heeft op een normale en pacifistische manier zijn visie te verkondigen.

Ik weet goed genoeg hoe facisme onstaat beste, en dat is niet uit een betoging op de ossenmarkt.

Laatst gewijzigd door Mathliberaal : 24 januari 2007 om 20:24.
Mathliberaal is offline   Met citaat antwoorden