Voor een wereld als een bont lappendeken van niet-hiërarchische zichzelfbesturende verbanden, waar een complexloze houding met betrekking tot identiteit mogelijk is en die gecorrigeerd wordt door een actieve verdraagzaamheid.
Waar gemeenschappen met respect met elkaar omgaan, waarbinnen taal, cultuur en traditie begrippen zijn, waar een verdraagzame houding is met betrekking tot andere volksgemeenschappen. Een wereld waar volksgemeenschappen samenleven in verbondenheid met de natuur.
info:
www.vrijbuiter.org
Dit is volgens mij datgene wat we nodig hebben!
U mag er gerust over discussiëren.
-------
Maar begin a.u.b. niet met het graven naar het verleden ,ik weet dat je maar vrijbuiter! in moet tikken in google, de meeste gegevens zijn achterhaald. Het klopt dat het in een rechts-vlaams-nationaal verleden zijn wortels heeft, het vlaams-nationale verleden verloochene deze mannen en vrouwen niet, maar gaan er op een volledige andere manier mee om dan de huidige Vlaamse beweging.
Dus wees een beetje realistisch en ga niet deze mensen beoordelen op wat men in het verleden was of deed. Dat zijn argumenten die niet meer tellen.
Ik ken persoonlijk enkele hoofdrolspelers van dat clubje, vriendelijke mensen en open geest. En ga anders eens naar Doel. Om te zien hoeveel keer er mss wel niet de hitlergroet gebracht wordt (bij wijze van spreke, want met bepaald geroddel kan je alle kanten uit).
Als je dat ginder doet wordt je vriendelijk verzocht dat niet meer te doen, bij een volgende keer wordt ge buiten gezet ...ale daar kan ik goed inkomen.
Dus mensen Vrijbuiter! is een gezellig clubje non-conformisten!
------------------------------------------------------
"Past Anarchisme bij nationalisme?. Neen zeggen de nationalisten!, neen zeggen de anarchisten! De boom in zeggen wij!