Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2007, 17:12   #5
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claude Marinower Bekijk bericht
In het vierde Burgermanifest van Guy Verhofstadt staan duidelijk ideeën desbetreffend vermeld, en ik onderschrijf deze.
Hoe langer men werkloos is, hoe kleiner de kans dat men ooit werk vindt. Wanneer we werkloosheidsuitkeringen levenslang toekennen zonder voldoende te activeren of te beperken in de tijd, komen werklozen in een negatieve spiraal terecht. Daarom is het een noodzaak om mensen die pas werkloos zijn een hogere uitkering te geven. Langdurig werklozen dienen we een deeltijdse buurtjob te geven, met dien verstande dat wie die aanneemt zijn uitkering krijgt doorbetaald.
Door deeltijds terug de handen uit de mouwen te steken, herwinnen ze opnieuw hun kansen op de arbeidsmarkt. Tevens moeten de dienstencheques worden uitgebreid en moeten de burgers «*weerbaarder*» worden gemaakt.

Met vriendelijke groeten,

Claude Marinower
Je denkt toch niet echt dat ik zo zot ben om deeltijds te gaan werken zonder er ook maar een cent extra voor te krijgen? Ik ga niet werken, mijn kinderen naar de opvang brengen en evengoed nog in armoede leven.

Een mens gaat werken om er zijn brood mee te verdienen, om er financieel op vooruit te gaan en niet om in armoede verder te leven. Gratis werken onder dwang is geen vrijwilligerswerk maar dwangarbeid !

Nooit en te nimmer zal iemand me zo ver krijgen om dwangarbeid te verrichten, zelfs niet met het dreigement dat ze mijn uitkering zullen afpakken en dat ik dus moet verhongeren.

Werken wordt stilaan een voorwaarde om te mogen overleven op deze planeet. Het is al ver gekomen.

Van waar moet trouwens al het vele geld komen om dergelijke buurtjobs te coördineren, toezicht te houden, evolueren,.... ?

Hoe naief om te denken dat een buurtjob de kans op een gewone job vergroot. Kijk maar eens naar al de buurt- en nabijheidsdiensten die momenteel bestaan. Het is heel uitzonderlijk dat iemand via die weg doorstroomt naar een job op de gewone arbeidsmarkt.
debbie is offline