Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Nice try
Bon, je moet god niet zoeken in die zin van "god" himself, ook het woord "zoeken" is niet echt zoeken in die zin van "zoeken"( maar eerder een aanbidding ), maar wat ik wil laten begrijpen is dat je deze leven waarin wij vertoeven met alles erop en eraan is zonder god niet kunnen bestaan,. Wij hebben voedsel nodig, is voedsel dan niet zijn gift van zijn genade? Wij hebben liefde nodig, is de liefde en de warmte die wij voelen bij onze geliefden dan geen gift van zijn genade ? enz, enz... natuurlijk als ik het woord "god" voor u zeg, dan gaat je denk-reflex rechtstreeks naar die god die tussen de vier muren vastgenageld aan een standbeeld zit! Wat opzich die verbeelding helemaal op niets slaat !
Nadat je geweten hebt dat zoeken een vorm van aanbidding is omwille van zijn gift, en zijn genade niet alleen alles wat de mens nodig heeft maar iets dat ruimer is !
|
Sorry hoor jongen maar na een paar keer lezen kan ik alleen maar concluderen dat ik geen bal versta van wat je zegt.
Ik moet God zoeken, maar niet in de betekenis van zoeken en mijn idee over God is God niet...
Tja? Dan wordt het wel moeilijk natuurlijk.
En voedsel krijg ik van niemand hoor. Als ik iets wil hebben dan moet ik daarvoor werken.
Neem me niet kwalijk. Neem het me echt niet kwalijk.
Paulus.