Discussie: Wat met Doel?
Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2007, 14:34   #39
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scofield Bekijk bericht
Idd, daar hebben ze zwaar (en 200% terecht) voor geboet, ze hadden er beter een regeringscrisis van gemaakt, maar dan had je weer nieuws verkiezingen en dat zou door veel mensen mss ook niet in dank afgenomen worden.

Ik denk niet dat VLD en SPA toen bereid waren tot toegevingen
Luister eens Scofield, ik ben echt te oud geworden om nog te luisteren naar de verontschuldigende zever van particraten die hun wezen op de vuilhoop gooien. Ik heb dat meegemaakt met de VU, met Agalev, met de NVA, met de VLD (de Burgermanifesten!) en ontelbare keren met de CVP. Excuses en explicaties interesseren mij geen zier: wie regelrecht tegen zijn programma en zijn verkiezingsbeloften ingaat is voor mij een bandiet. Definitief.

En weet je waarom? Omdat de zgn. representatieve democratie, waarin de burger al niets te zeggen heeft, berust op het contract tussen vertegenwoordiger en burger: de politici stellen een contract (programma) voor en de burger gaat al dan niet in op dat contract dat het dichtst bij zijn wensen ligt. Het is het enige pietluttige instrument dat we momenteel hebben om enige invloed op het beleid te hebben. Wie zelfs dat contract niet respecteert én uitvoert, moet er wmb nooit meer op rekenen dat ik met hem nog eens een contract teken. Ik doe geen zaken met leugenaars.

Laatst gewijzigd door baarle : 26 januari 2007 om 14:37.
baarle is offline   Met citaat antwoorden