Los bericht bekijken
Oud 8 november 2003, 18:21   #14
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Indien het Blok veroordeelt wordt en ophoudt te bestaan, vrees ik een ondergronds verzet. Er lopen altijd wel extremen rond en dit zou wel eens kunnen leiden tot een soort van ETA, maar dan Vlaams natuurlijk. Men speelt met vuur.
Bedoelt u met extremen misschien de vooraanstaande VB mandataris Guido Tastenhoye die al een scenario klaar heeft ingeval van…:

Wij gaan onze militanten niet bewapenen. Tenzij het regime ons zodanig zou bevechten dat we buiten de wet zouden gesteld worden en dat we ondergronds zouden moeten gaan. Dan is het niet uitgesloten dat er een aantal van ons in het verzet gaan. Maar zolang men ons rustig, binnen de parlementaire democratie, rustig laat zeggen wat wij te zeggen hebben, en dat men ons van onze politieke rechten gebruik laat maken, zoals andere partijen, denk ik dat we die parlementaire weg moeten volgen

Die plannen voor een gewapend verzet liggen blijkbaar al lang in de schuif...
Altijd maar weer die citaten.
Wat ik wil zeggen is dat er enkele militanten en gewone kiezers zodanig ontgoocheld en woest gaan zijn dat ze het niet meer zullen pikken. De één kan zich al beter intomen dan de ander. Ik vind het zoiezo al niet kunnen dat men de mening van 763.000 mensen openlijk schoffeert en voor de rechtbank sleept om wat voor opportunistische wetten die men hiervoor ook heeft klaargestoomd. Dit is smeken om extreme reacties.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden