Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2007, 20:28   #191
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wel, als je stelt dat het normaal is dat mensen gediscrimineerd mogen worden omwille van hun politieke overtuiging.
maar ik stel dat niet, Boadicea
noch in taalkundige zin , noch in juridische

ik zeg alleen maar dat in juridische zin alles snor zit en er dus geen sprake van discriminatie is... zovér is het vb zelfs al...anders zouden ze geen andere wegen bewandelen

Citaat:
Als ze deze niet in praktijk mogen brengen van de gevestigde machten, dan zijn deze niet democratisch.
wat precies niet in praktijk brengen, mijn beste Boadicea ?
doel je nu op bepaalde rechten of vrijheden niet te mogen uitoefenen ?
mag ik dan weten welke die hier precies moge zijn ( beperkt tot de context van het topic graag ) ?

Citaat:
Het feit dat er in ons land mensen wettelijk voor hun ideologie uitgesloten mogen worden, zelfs veroordeelt, zegt veel over wie en wat er hier aan de macht is. Geef echter niet de indruk dat het een buitenlander afwimpeld, want dan ben je de grote boeman. Sluit geen migranten uit, maar wel de andersdenkenden uit eigen volk. Dan ben je de verdraagzaamheid zelve.
In ieder geval maak ik me ernstig zorgen over degene die werkelijk denken dat ze verdraagzaam zijn.
waarmee je zelf ergens toegeeft dat er dus geen probleem met de wetgeving ( althans het stukje wat discriminatie betreft ) terzake is... daar ging dit topic toch over ?

Citaat:
Geen enkele politieke ideologie is democratisch. Elke aanhanger van een ideologie gaat er van uit dat zijn visie de enige, beste waarheid is en kijkt vanuit zijn ivoren toren neer op anderen.
ik begrijp je soms echt niet goed in je redeneringen
je zegt hier dat je een eigen ideologie aanhangt er geen sprake zou zijn van democratie ?

Citaat:
Dat is de waarheid. Niemand heeft alle wijsheid in pacht,
zéér zeker

Citaat:
alleen mogen bepaalde ideologen de lakens uitdelen en anderen niet. Dat allemaal in naam van vrijheid.
ook zéér zeker...
of beter in naam van de democratie, zeg maar

Laatst gewijzigd door praha : 26 januari 2007 om 20:30.
praha is offline   Met citaat antwoorden