Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan
Nee, maar ik ken er wel een paar en die zeggen allemaal hetzelfde, namelijk dat chakra's denkbeeldig zijn.
|
't Ja, dan zullen die paar wel goe bezig zijn zeker ?
Het benieuwd me of je toevallig ook weet,welke van de acht yogavormen ze beoefenen en hoe dikwijls en wat zoal hun
motieven zijn om dan aan die bepaalde yogavorm te doen ?
Nochtans zijn chakra's in de oosterse yogaleer een bestaande realiteit en duiden hiermee niets minder aan, dan de energiestroom die het functioneren bepaalt van ons endocriene klierenstelsel als daar zijn: de pijnappelklier, de schildklier, de hypofyse, de bijnier, de geslachtsklieren enz.
Bepaalde asana's (houdingen) en de hiermee corresponderende ademhaling, hebben dan ook een rechtstreekse invloed op het endocriene stelsel en dus rechtstreeks op onze geestelijke en lichamelijke gezondheid.
En dat is dan nog maar een van de rechtstreekse voordeelaspecten van yoga, echter niet van de minste zou ik zeggen.
Echter,
wegens redenen van zelfbehoud, zullen de orde der geneesheren en de farmacie-lobby het u niet komen zeggen, daarvoor is de
moedwillig instandgehouden maatschappelijke onwetendheid hierover immers veel te
lucratief.