Citaat:
Dit is nu één van de redenen waarom ik geen fan ben van de VS.
Heeft absoluut niks te maken met anti- Amerikanisme.
En geloof me, ik volg hun binnenlandse aktiviteiten aangaande drugsbestrijding al sinds de jaren '80, dit soort berichten verbazen mij al lang niet meer. Er is iets fundamenteels mis met de manier waarop Amerika met sommige sociale problemen omgaat. Dit heeft geleid tot een samenleving waarin wantrouwen de grootst gemene deler is geworden.
En die samenleving laat zich gedwee een resum wetten en beperkingen opleggen in de veronderstelling dat het voor hun eigen bestwil is. Al wie kritiek heeft wordt direct verweten een anti-Patriot te zijn, dus houden de meesten hun klep dicht.
|
Vetel mij eens wat er mis is met verhoogde veiligheid op vliegtuigen?
Vertel mij eens wat er mis is met verhoogde controle van financiën?
En ik heb het over het idee op zich, niet over dien overdreven bullshit �* la "Under the USA Patriot Act (passed in October 2001), if you are accused of any activities which "violate federal or state law" and which "endanger human life" (participating in a demonstration where someone is injured?) you can now be classified as a "suspected terrorist" or "enemy combatant," and imprisoned indefinitely without trial.
"
Citaat:
Dit is nu één van de redenen waarom ik geen fan ben van de VS.
Heeft absoluut niks te maken met anti- Amerikanisme.
En geloof me, ik volg hun binnenlandse aktiviteiten aangaande drugsbestrijding al sinds de jaren '80, dit soort berichten verbazen mij al lang niet meer. Er is iets fundamenteels mis met de manier waarop Amerika met sommige sociale problemen omgaat. Dit heeft geleid tot een samenleving waarin wantrouwen de grootst gemene deler is geworden.
En die samenleving laat zich gedwee een resum wetten en beperkingen opleggen in de veronderstelling dat het voor hun eigen bestwil is. Al wie kritiek heeft wordt direct verweten een anti-Patriot te zijn, dus houden de meesten hun klep dicht.
|
Vrijheid heeft een tol, dat hebben de aanslagen van 9/11 wel bewezen