Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD
Iedere zondag zit men hier alles wat beweegt gewoon neer te knallen. De dode eenden liggen gewoon in mijn hof, jagers met een bierbuik van jawelste zitten gewoon hun plezier of hun frustraties te beleven op dieren die zich niet kunnen verdedigen. Zelfs als het sneeuwt durven ze jagen op hazen. De politie, wel die is onderbezet in het weekend. De controles zijn onbestaande en de boetes bepaalt in de wet lachwekkend laag.
Bij onderzoek bleek dat TACHTIG 80% van de bevolking TEGEN de jacht is. De jacht op wild is totaal onzinnig. Veel dieren worden nu al gewoon vergiftigd door pesticiden of doodgereden op straat. En nog steeds is jacht toegelaten. Wie jaagt er ? Wel een goed jachtgeweer kost om en beide 2000 Euro. Laat staan van verdere 'onkosten'.
Willen de politiekers eens werk maken om de jacht gewoon te verbieden ?
Enkel de elite jaagt, en aan hun buik te zien doen ze zich heel goed tegoed aan de dode karkassen.
Heeft U al eens een opengereten eend gezien in Uw hof met de kop eraf geschoten, ik hoop het dat U mijn visie eens zou delen, dat diezelfde eend in de winkelketens er heel wat anders uitziet.
Wie geen respect heeft voor de dieren, heeft ook geen respect voor mensen.
|
Ik heb neen gestemd. De jacht mag niet verboden worden. Maar de jachtwet moet nog meer gereglementeerd worden.