Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Als ik morgen zou uitgenodigd worden om eens mee te gaan jagen dan zou ik niet weigeren. Ik heb het grootste respect voor de natuur en haar flora/fauna. Het dier dat ik zou doden zal ik eren en danken. Op een dag ben ik dood en wordt mijn lichaam terug aan de aarde toevertrouwd, beestjes zullen het consumeren, grotere beestjes zullen die beestjes consumeren en zo zullen de afstammelingen van mijn prooi op hun beurt mij eten. Dit is de eeuwige kringloop. Wie durft daaraan te tornen ? Wie durft daar misprijzen voor te hebben ?
|
Ik keur de jacht af. Let wel: het gaat hier over het lostlaten van - bijvoorbeeld - 50 ganzen die men in het bos laten vliegen en die men dan gaat afschieten.
Indien we hebben het over het juiste aantal houden van een bepaalde diersoort, dan moet dit juist gebeuren en door boswachters. Maar dit moet dan ook gereglementeerd zijn.
Hoe zou u een dier dat u gedood hebt, danken en eren. En indien u respect hebt voor de natuur, hou kunt u dan de dieren die erin leven doden.