Los bericht bekijken
Oud 27 januari 2007, 15:48   #103
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Mooi betoog van "vrijgevochten" vind ik. Verzoening ipv polarisatie, hoor ik wel graag. We zijn toch allemaal mensen he.
De NSV! is dan ook voor de solidaristische klasseverzoening ipv de gewelddadige "proletarische revolutie" van de LSP.
Citaat:
Enfin, ik weet niet wie voor wat staat en ken het NSV alleen maar van de stevige tegenbetogingen en bijhorende rellen.
En dan toch nog waardeoordelen uitspreken? Ik ken ook niets van thermodynamica en zwijg dan ook wijselijk over zulke dingen.
Citaat:
Het lijkt me zo een relic uit "de oude tijd" en dat het dagelijks leven de thema's die dan op tafel liggen al lang heeft ingehaald.
De oude tijd? In 1976 opgericht en 30 jaar ononderbroken bestaan, dat wilt toch op z'n minst zeggen dat onze ideeën niet uit de "oude tijd" komen.
Citaat:
Allez, wie nu nog over "volkeren" spreekt, dat is toch volledig uit de tijd, iedereen heeft wel wat bloed van elk volk in zich (ik ben 1/10 duitser en voor de rest een beetje hollander maar toch vnl. Belgisch, maar ik voel me vooral Europeaan!).
Volkeren en bloed hebben niets met elkaar te maken. We zijn niet voor een raciale indeling van de wereld. Als ik trouwens met andere studenten praat, merk ik toch dat de meerderheid zich Vlaming voelt en daar absoluut geen probleem mee heeft.
Citaat:
En wat wordt er bedoeld met de Vlaamse (?) cultuur, wat is er typisch aan de Vlaamse cultuur (goei rockbands misschien)
Typisch dogmatisch Verlichtingdenken. Alles moet in perfect werkbare definities gevlochten worden. Alsof alles in de wereld wat aangevoeld wordt, bewezen moet worden met statistieken. Stel je volgende situatie eens voor:
  • Kind: Waarom moet ik die mens een hand geven?
  • Vader: Want dat is beleefd.
  • Kind: Waarom moet ik beleefd zijn?
  • Vader: Omdat je respect moet hebben voor iemand anders?
  • Kind: Waarom moet ik respect hebben?
  • etc...
Uiteindelijk zal vader antwoorden met "daarom" zonder enige verdere argumentering. Een volk 100% biologisch gaan definiëren is gewoonweg dom, het is nu eenmaal iets dat aangenomen moet worden en maar tot op een bepaald niveau bewezen kan worden. Niet alles in deze wereld kan perfect bewezen worden met definities. Een ander voorbeeld is bv God. Gelovige en vrome mensen nemen zonder enig wetenschappelijk het bewijs van God aan. Radikale Verlichtingsdenkers kunnen het dan niet in hun kop krijgen dat iemand anders denkt dan hun en zullen gelovige en vrome mensen uit frustratie dan maar afdoen als dommerikken en mensen van de oude tijd.[/quote]

Metternich is offline   Met citaat antwoorden