Los bericht bekijken
Oud 27 januari 2007, 16:07   #82
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Innuendo, zoals gewoonlijk vanuit het veilige incognito.
(anders maakte ik van dit muizeke een pluizeke in de wind)

Ik moet mijn diploma nog altijd krijgen van de Katholieke Inrichtende Macht, de visgraat van de acties bij splitsing van Leuven die ik mee organiseerde is ze zo in de keel blijven steken, dat ze mijn Diploma niet wilden ophoesten na een geslaagd eindexamen..

Trouwens, wat is dat, onnozelaar, een Technisch Ingenieur?
Leg me dat eens uit.
Dat bestaat niet eens meer.
Dat muisje weet nu eens echt nergens van.

Een antieke, versteende spitsmuis zeker?
Trouwens, waar en bij wie moet ik gaan werken als ik met een geweigerd diploma en een afdanking na vijftien jaar wegens dringende redenen door geen enkele baas meer aangenomen word?

Daarna ben ik nog zes jaar gaan taxirijden, waarbij ik de baas en de staat subsidieerde met mijn spaargeld.

Moet er nog zand zijn?

Dus dok jij dus nu maar maar gerust verder af voor mijn dop, muizekemuis.
Wat zou op uw diploma gestaan hebben... indien U het zou gekregen hebben?

Citaat:
De titel technisch ingenieur werd vroeger (tot in de jaren '70) in België toegekend aan studenten die een driejarige (en soms vierjarige, zoals aan De Nayer, Mechelen en Institut Gramme, Luik) hadden gevolgd aan een hogeschool, in het domein van de techniek, chemie, landbouw, bouwkunde....
Deze notie mag niet worden verward met de algemene betekenis van technisch ingenieur dat slaat op een ingenieur die actief is in ingenieursdisciplines het accent eerder ligt op industriële technologie, en waar waar `levende materie' niet een doorgedreven deel van uitmaken.
De drie (of vier)jarige opleiding tot technisch ingenieur (ing.) bestaat niet meer. De meeste Vlaamse hogescholen die vroeger technisch ingenieurs opleidden, hebben hun curriculum omgevormd naar een vierjarige opleiding tot industrieel ingenieur. Sommigen verkozen echter de meer praktische driejarige graduaatsopleiding tot technisch gegradueerde. Deze laatste onderwijsvorm staat in het nieuwe BaMa systeem bekend als (professionele) Bachelor in de industriële techniek.

De opleiding tot technisch ingenieur had overeenkomsten met de Nederlandse HBO-ingenieur ("Ing"), echter dit laatste verkrijgt men na vier jaar studie.
Gezien U gisteren 62 geworden bent, zult U wss uw studies voor 1970 beëindigd hebben)...

Trouwens als dat niet bestond, waarom vermeldde U dat dan vroeger?

Tjonge, tjonge... lui (p)lui(zeke)

Laatst gewijzigd door Chipie : 27 januari 2007 om 16:09.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden