Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie
't Is dat we dat allemaal zo zeker weten natuurlijk. Omdat de VS het ons zeggen. Het is daarom niet noodzakelijk de waarheid. Zoals u weet: ze liegen wel vaker.
|
Onafhankelijke organisaties brengen ons het nieuws van de verschrikkingen in Irak. Ik hoef daarvoor niet naar CNN of Fox te kijken.
Het is een politiek spel, en ik ken geen enkele eerlijke politicus, dus ik ga er van uit als ze al eens per ongeluk de waarheid spreken, het een vergissing is.
Citaat:
Dit soort zaken gebeurde niet. U kan het draaien en keren zoals u wil, maar de VS hebben Irak willens en wetens in de hel gedreven en ze zijn vast van plan er nog een schepje bovenop te doen.
Ik weet niet wat u zich van het door de VS gesteunde Saddam regime herinnert. Er waren executies en martelingen, er waren propvolle gevangenissen en er was oorlog. Maar je had niet dit soort opgefokte en uitgelokte burgeroorlog waarbij dagelijks tientallen onschuldige mensen, vrouwen en kinderen het leven lieten. Je had niet de religieuze waanzin waar het land door de bezetting heen gedreven wordt.
|
Klopt allemaal, je had een Dictator die gifgas over zijn potentiële rebellen uitstortte, je had een dictator die zijn troepen liet martelen en verkrachten, om zo elk idee van onafhankelijk denken in de kiem te smoren.
Deze dictator is nu kastje wijlen ,en wat doen de "bevrijde burgers" ,ze veroorzaken een orgie van moord en terreur.
Maar de enige reden waarom Irak nu een hel is, is simpel. Je kan geen democratie opdringen aan mensen die dat niet willen.
Het feit dat alle buurlanden hun eigen spelletjes spelen en terreurgroepen sponsoren helpt alleen maar olie op het vuur te gooien.
En natuurlijk de gecastreerde politiek van de VS. Je mag wel bezetten , maar niet schieten.
Maar kom, wat ik al gezegd heb over Irak blijf ik menen. Of de VS trekt terug, en laat de Irakezen alleen zichzelf opblazen tot ze een nieuwe Saddam hebben. Die zal de olie ook wel verkopen.
Of de VS verglaasd het hele land, en trekt dan de olie op zonder lastige terreurgroepen die zich onder de burgers mengen.
Citaat:
Dat we 't in de kranten kunnen lezen en op onze televisie in alle gore details kunnen zien alsof we erbij waren, vindt u een vooruitgang?
|
Neen , ik vind dat geen vooruitgang. Maar ik vind de alternatieven nog slechter.