Vandaag op
Soswatch gelezen:
..."De Wever, vroeger “de pezewever” genoemd, een muggenzifter met zijn Vlaamse eisen, die op alles dat “niet Vlaams” opmerkingen had. In feite een doorsnee Vlaming die gewoon op kwam voor zijn eisen. Maar nu het bed gedeeld wordt met de tjeven is het toch eens slikken. Vandaag kondigde deze ex-Vlaming met een uitgestreken Jezuïetengezicht aan dat, wat hem betreft, (ik citeer)
“ik geen moeite heb met een Waalse premier” en
“het bespreken van de rol van de monarchie nu toch wel mijn laagste prioriteit is”."...
Dit is een deel uit een artikel dat daar net verschenen is. Ik heb de zevende dag nog niet kunnen zien vandaag. Maar de uitspraken van de N-VA kopstukken worden driester met de dag. Kan u zich deze uitspraak nog herinneren?
"Toen ik zei dat we niet in de Vlaamse regering zouden stappen voor de splitsing een feit was,
wist ik heel goed dat dit niet haalbaar was. Maar de achterban verwacht zo'n uitspraak. Geloofwaardigheid, dat is een probleem van de andere partijen."
Geert Bourgeois in De Morgen van 23 mei 2005.
Ik denk dat het N-VA bestuur nog alleen Vlaams is voor de macht en de pluche zetel.