Je eerste punt kan samengevat worden als "creationisme" en is gewoon bullshit. Als er een intelligentie achter de evolutie zou zitten, waarom kan je dan experimenten ermee herhalen ? Hier zijn genoeg sites over.
Een ding zou je serieus moeten doen twijfelen : evolutie bestaat ook in door mensen gecreerde objecten. Robots kunnen evolueren, en ook computerprogramma's, uiteraard door mensen gemaakt kunnen evolueren. Duidelijk hoef je geen God te zijn om leven te creeren.
Ook verklaren je beweringen nergens waarom je in de islam gelooft. Zelfs al zou je bovenstaande argument waar zijn, dan zou het 1 religie niet van een andere differentieren.
Je quotes uit de koran zijn tegenstellingen in zichzelf.
'Zeg: Hij is de God als enige. de God de eeuwige. Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt en niet één is aan Hem gelijkwaardig.'
Dus hij heeft geen leven verwekt ?
"Weet dat er geen god is dan de God"
Dit is toch hopelijk niet jouw idee van "bewijs" he ?
“Hij heeft de hemelen en de aarde in Waarheid geschapen. Hij doet de nacht de dag bedekken en Hij doet de dag de nacht bedekken. En Hij heeft de zon en de maan dienstbaar gemaakt. Allen bewegen tot een bepaalde tijd. Weet dat Hij de Almachtige, de Vergevensgezinde is.”
Fantastisch. Alleen weet elk klein kind dat de dag de nacht niet bedekt, noch omgekeerd. Dag en nacht zijn enkel effecten die resulteren uit de relatieve afstand tussen astronomische objecten, waarvan de aarde er 1 is. Dag en nacht bestaan op alle hemellichamen, inclusief het kleinste, domste steentje dat ergens diep in het heelal rondzweeft.
Ook zegt de Koran dat de aarde plat is. Als een tapijt. Ook zegt de koran dat de bergen hol zijn als tenten. Allemaal "bewijzen" ? Vertel eens.
Waarom geloof ik ? Omdat ik weet dat ik fouten maak, en ik weet dat het goed is om vergiffenis te vragen voor die fouten. Omdat ik voel dat er een God is, en dat God goed is. Omdat ik geloof dat ik zelf, zoals de bijbel zegt, het onderscheid kan maken tussen goed en kwaad, en de verhalen van Jezus Christus een nuttige leidraad vind om bij te leven.
Waarom geloof ik in het Christendom ? Omdat ik tot in het extreme bewondering heb voor vele mensen die deden wat ze deden, gemotiveerd door hun geloof in het Christendom :
-> Jezus Christus, die weigerde te vechten tegen de Romeinen, zelfs niet voor zijn leven. God redde hem, en hij leeft ook vandaag nog voort in meer dan een miljard mensen
-> Pater Damiaan : die zonder twijfelen ging leven onder de melaatsen, met gevaar voor eigen leven, hij organiseerde hun, gaf ze hoop, en bouwde een waar ze menswaardig in konden leven, met een ziekenhuis enz.
Sinterklaas, Paulus, Moeder Theresa, ...
Bewijs voor de goedheid in het Christendom : de realiteit. Vrijwel elk Christelijk land is een open democratie geworden, met eerlijke behandeling voor vele mensen. Overal zie je christelijke mensen goed doen. En je ziet evengoed de moslimreactie daarop, getuige bijvoorbeeld zuster Leonella Sgorbati.
De bijbel commandeert respect, en ondanks alles, hebben alle mensen van de kerk de overweldigende reputatie van goede, behulpzame mensen te zijn. Bij de constante zwartmakerij draaien zij de andere kaak, en blijven openstaan voor elke mens die hulp nodig heeft.
Omdat Christenen samenkomen om met elkaar te vieren en daarbij schoonheid creeren, met een kerstboom, paasklokken, enz, in plaats van kinderen de keel van een beest te laten oversnijden zoals moslims doen.
Maar wat is de grondreden ? Ik wil geloven.
groetjes,
Tom
|