Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2007, 19:13   #3
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Dat dacht ik vroeger ook, dat Dedecker de Vlaamse sport wilde vooruithelpen. Niets is echter minder waar.

Meneer wil blijkbaar de Vlaamse wielersport kapot maken, juist om zich te profileren en in de aandacht te komen. U weet toch ook dat zonder hulpmiddeltjes de Vlaamse wielersport het niveau haalt van de Rode Duivels in het voetbal. Je zou beter de buitenlandse ploegen en renners aanpakken. Eigen renners eerst !

Een grote sportmens als Johan Museeuw misbruiken in de strijd tegen Patrick Levefere is laf. Ik vind dat men over dopinggebruik in het verleden moet zwijgen. Men moest de renners op dat tijdstip maar beter gecontroleerd hebben. Achteraf zeveren is onzin. Johan is nooit positief getest, dus in mijn ogen onschuldig. Trouwens, waarom zou een renner met een natuurlijk laag hematocrietgehalte geen EPO mogen nemen, zolang ze maar de grens van 50 % respecteren ? Waarom zouden groeihormonen niet kunnen in het kader van een revalidatie van een renner na een zware val of ongeluk ? Die renner kan er toch ook niet aan doen.
Er wordt maar al te gemakkelijk vergeten dat Johan heeft moeten terugkomen van twee zeer zware valpartijen. Hij heeft teruggekomen op keihard werken maar voelde dat hij nog iets extra's nodig had om op zijn vroegere niveau terug te keren. Groeihormonen kunnen helpen om de spiermassa weer op niveau te krijgen.

Ik pleit dan ook voor een gecontroleerd en gereglementeerd dopinggebruik in de (wieler)sport.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 28 januari 2007 om 19:34.
Max van Dietschland is offline