Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2007, 20:52   #5
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Gezien je toch hier discussieer, laat mij dan meteen duidelijk maken dat voor mij belangrijk is wanneer levens worden gered.

En gezien er sinds de bouw van de hek/muur ongeveer zo'n 1000 onschuldige levens per jaar worden bespaard van laffe terroristische aanslagen op schoolbussen en kindertuinen, kan ik alleen maar tevreden zijn dat ze die scheiding er hebben geplaatst.
Je praat nog maar eens naast de kwestie: niemand heeft Israël ooit verboden een veiligheidsmuur te bouwen. Niet de VS, niet Europa, niet het Internationaal Gerechtshof in Den Haag en zélfs de Palestijnen niet.

Waar het wél om gaat is het traject van de muur. Als Israël een veiligheidsmuur wil bouwen, moet het dat doen op de groene lijn: de grens tussen Israël en de Palestijnse Westbank. En daar zit nu juist het probleem: de muur gaat kilometers diep in Palestijns gebied, annexeert grote stukken Palestijnse grond en maakt Palestijnse steden en dorpen tot getto's.

Dat soort politiek heeft niks meer te maken met 'veiligheid' maar is louter annexatie en onleefbaar maken van bezet Palestijns gebied. Het is ook daarom dat de muur veroordeeld is als illegaal voor het Internationaal Gerechtshof in Den Haag.
groene flamingant is offline