Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2007, 06:28   #10
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik ben nogal zeer zeker dat de gemiddelde Stormfronter niet in staat is om een staat op te bouwen, laat staan leiden. Als SA'ers in de jaren '20 en '30 hadden zij misschien wel kunnen dienen, maar toch niet als staatsmannen...

Als je dan toch de maatschappij wilt veranderen, doe je dit niet door eruit te stappen. Maar ik zou zeggen: probeer het maar. Ik geef het een jaar voor ze elkaar de kop beginnen in te kloppen (en dat is al een zéér vriendelijke schatting).
Misschien, maar als je nu aanhanger bent van een ideologie die niet acceptabel is voor de mainstream (en dat ook niet meer zal worden)? Het gaat om een soort microstaat in een staat hé, iets als Free State Project of haar Europese tegenhanger European Free State, maar dan net zoals de navajo-indianen in Amerika met volledige onafhankelijkheid (reservaat valt niet onder Amerikaanse wetgeving). White only natuurlijk (of toch: als ze dat in hun grondwet opnemen, wat wel het geval zal zijn). Die Staat hoeft helemaal niet democratisch te zijn.

Het is best mogelijk dat zo'n project vlug zou kapseizen door onderlinge ruzie's (zeker als je pakweg extreem-rechts van Nederland erbij zou steken ), maar aan de andere kant denk ik niet dat alle mensen uit de WN-beweging idioten zijn. Ik geloof niet in het onderdrukken van andersdenkenden, niet alleen omwille vh liberale principe, maar ook omdat repressie enkel tot meer haat leidt. En tot verdere radicalisering, paranoia,... Niemand heeft iets te verliezen bij een WN-staat.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden