Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Wat ik heel jammer vind is dat Vandelanotte wel arbeiders in het parlement wil krijgen maar geen werklozen, invaliden of leefloners, kortom geen armen. Hij zei idd dat hij van alleenstaande ouders één van zijn topprioriteiten wil maken maar voor mij is het dan nog afwachten wat hij daarmee bedoelt.
|
Als Van de Lanotte één ding niet wil, dan is het arbeiders in het parlement hebben zitten. Er zitten momenteel 0 arbeiders in het parlement. Het overgrote deel van de parlementairen heeft een universitair diploma en de paar uitzonderingen die dat niet hebben, behaalden een diploma van één of andere hogeschool.
De kritiek van Sta Op indertijd was dat er te weinig (= geen) arbeiders in het parlement zitten. Dat het parlement de werkelijke verhoudingen in de maatschappij niet weerspiegelt. Dat alleen aanhangers van de burgerij daar een kans maken.
Citaat:
Wat betreft advies bij opvoedingsproblemen wil ik toch even vermelden dat daar ook een gevaar in schuilt. Men moet donders goed opletten met wie men gaat spreken over opvoedingsproblemen. Ik weet uit ervaring als buurtwerker dat het soms heel slecht kan aflopen als men de verkeerde personen hierover aanspreekt. Er zijn immers nog steeds heel wat hulpverleners die ervan overtuigd zijn dat kinderen en jongeren beter af zijn in een instelling dan in een kansarm gezin. Ik heb al vaker mee gemaakt dat een alleenstaande moeder advies en begeleiding zocht voor haar kind en vervolgens machteloos moest toezien dat het kind uit huis geplaatst werd. Ik heb daarbij situaties gezien waarbij de moeder echt een lieve moeder was die alles deed wat ze maar kon voor haar kind maar toch haar kind moest afstaan aan de "hulpverlening".
Ik ken een alleenstaande moeder die na haar geboorte is afgestaan voor adoptie en heel haar leven in een instelling heeft door gebracht. Toen ze hulp en advies vroeg voor één van haar kinderen werd dat kind binnen de kortste keren weg gehaald bij de moeder en in een instelling geplaatst vanuit het idee dat iemand die zelf een instellingsverleden heeft wel niet zal weten hoe je een kind moet opvoeden.
|
Het is wraakroepend allemaal. Misschien laten ze zich beïnvloeden door de visies van de sekte vzw De Link, die ook beweren dat armen 'de vaardigheden niet hebben om hun eigen kinderen op te voeden'. Dat ze liever pleiten om de alleenstaande moeders wat meer geld te geven, i.p.v. onzin te verkopen over de vaardigheden van mensen die zij nog nooit van dichtbij gezien hebben.