Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Vlaams-nationalisme wordt helemaal niet verkeerd bekeken in het noorden.
|
Dat ligt eraan door wie. Dat verschilt heel sterk van persoon tot persoon.
Citaat:
In het noorden moet men niets hebben van het VB. En de heer Dedecker liet duidelijk merken geen extreem-rechtse standpunten te hebben. Ook denk ik dat de heer Dedecker niet zo gauw een blad voor de mond neemt. Ik begrijp ook wel dat een onafhankelijk Vlaanderen eerste prioriteit heeft maar ik vind deze zin toch ook intrigerend:
Verder heeft de heer Dedecker zich herhaaldelijk uitgesproken voor samenwerking met Nederland, is hij een welkome gast in Nederland, noemde Fortuyn, Verdonk (wat jammer toch) en Wilders als voorbeelden, kan op nederlands respect rekenen én toont zich een warm voorstander van infrastructurele samenwerkingsprojecten.
|
Er is hier in Nederland inderdaad een sterke kanteling tegen het VB. Ik geloof trouwens wel enkele sterk rechtse opmerkingen t.o.v. allochtonen gehoord te hebben, maar verbeter me als dat fout is. Hij maakt er overigens geen geheim van dat hij rechts is. Of je hem zomaar welkom kan noemen, ik weet het niet. Nederland is daar denk ik toch te links en te weinig geïnformeerd voor, moge ik daar een goed oordeel over vellen.
Citaat:
Ik blijf dus bij mijn vragen. Het zou een hart onder de riem zijn van velen die een verdergaande samenwerking Vlaanderen/Nederland wensen.
|
Dat zeker, maar het Vlaams Belang wil dit ook. En niet te vergeten dat er vanuit Nederland dan ook een stap moet komen, dit is geen éénrichtingsverkeer. Ik zie niet één, twee, drie een partij opkomen die dit verdedigt. D66 heeft altijd gezegd dat er voordelen aanzitten, maar heeft noch in haar manifest dit gepropageerd, noch staat dit in ons verkiezingsprogramma.