Los bericht bekijken
Oud 30 januari 2007, 00:20   #23
badkarmazen
Burger

badkarmazen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
De Grondwet is wel degelijk geen vodje papier. Zeker niet voor de verkozenen en hun regering. Valt de Grondwet weg dan schiet er niets over. Dat heet een totalitair regime.

Het verbaast mij zeer dat al die brulboeien en wijsneuzen van het VB op dit forum niet de gelegenheid zien om hun natte dromen werkelijkheid te maken. Door te blijven hameren en correct te argumenteren kunnen zij aantonen dat België zich heeft vastgereden.
Zelfs de VB-site reageert niet.

Toch moet er hoogdringend duidelijkheid komen. Een massa mensen gaan kosten maken voor een verkiezing die onwettig is.
Ik denk niet dat enig jurist (of toch degene die nog willen werk krijgen) de regering zal durven tegenspreken op dit punt. Dit is volgens mij de reden waarom het Vlaams Belang zich niet heeft laten opmerken in deze. Het heeft geen zin.

Ik vraag me trouwens af of men de verkiezingen niet kan laten uitstellen door voorbeeld naar de rechtbank van kortgeding te gaan, met de vraag de verkiezingen te laten wachten tot er duidelijkheid is of ze rechtsgeldig zijn of niet. Op zen minst kan men ze laten uitstellen tot na juni, dan is het zeker al prijs, in alle scenarios.